Kolmen tviitin menetelmä

Julkaistu Julkaistu: Blogi,Esitysgrafiikka

Kokeile kiteyttää esityksesi sisältö kolmeksi tviitiksi. Siitä saat ydinsisällön, jonka ympärille rakennat esimerkein, havainnollistuksin ja perusteluin täydennetyn kokonaisuuden.

Kuva: Pixabay
Kuva: Pixabay

Asiantuntija kerää taustatietoa esitystään varten, eikä tiedon riittävä määrä yleensä ole mikään ongelma. Tiedosta luopuminen sen sijaan tuottaa tuskaa, mutta tämäkin vaihe vain on käytävä läpi. Taito karsia aineistoa on yhtä tärkeää kuin osata etsiä sitä. Esitystilannetta rajaavat aika, kohderyhmä ja myös tilanteesta määräytyvä näkökulma. Et voi koskaan kertoa “kaikkea”. Jos kuormitat osallistujia liialla tiedolla, he kyllä hoitavat karsimistyön itse, mutta voitko olla varma siitä, että he jättävät tärkeimmän jäljelle?

ageismi ajanhallinta esiintyminen esitysgrafiikka esitysgrafiikkakoulutus Evernote Excel Excel-funktio Excel-koulutus Instagram iOS itsensä johtaminen kaavio kirjat kuva Microsoft Office Microsoft Office -koulutus monipaikkatyö office 365 OneNote OneNote-koulutus oppiminen peliajattelu Pivot-taulukko PowerPoint PowerPoint-koulutus PowerPoint-vinkki presentaatio Prezi Prezi-koulutus some sosiaalinen media sparkline sparkline-kaavio Sway sähköposti tietotyö Tuolin ja näppäimistön välistä tuottavuus työssäoppiminen uusi työ visuaalinen ajattelu visualisointi webinaari yrittäjyys

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *